Totaal aantal pageviews

maandag 13 oktober 2014

Mijn boekverslag over het boek Sproetenliefde

                                                                                                                      

Sproetenliefde

Maren Stoffels

Dit boek heb ik gekozen, omdat de titel me aansprak. Ik ben een enorm fan van liefde en dat soort dingen. Ook de kaft was een van de redenen dat ik dit boek gekozen heb. Op de kaft zie je een jongen en een meisje: Amber en Robin. Toen ik ook nog de achterkant van het boek gelezen had vond ik het boek nog leuker. Ik besloot dus om dat boek te kiezen voor mijn boekverslag, door de titel, de kaft en de achterkant. Zijn er ook nog andere redenen waarom ik dit boek gekozen? ja; zoals je kunt zien aan het boek als je het vastpakt, het boek is best dik. Ik hou over het algemeen wel van dikke boeken. Dan heb je nou eenmaal veel om te lezen. Het onderwerp moet natuurlijk wel heel leuk zijn. Dit zijn de vier redenen waarom ik dit boek heb gekozen.

Amber is hopeloos verliefd op de Nederlands- leraar Thijs Bilder. Ze fantaseert regelmatig over hem. Toch durft ze het niemand te vertellen, behalve de wc-muur op de vierde verdieping van de school. Als ze op een dag terugkijkt op de wc-muur ziet ze tot haar verbazing een reactie op haar kreet. Al snel wordt de anoniemeling degene waar bij ze alles durft te vertellen, ook al weet ze niet wie het is.  Ze zal zich ergens moeten luchten, haar beste vriendin heeft immers toch geen tijd voor haar en haar moeder zit alleen nog maar met geldproblemen. En dan is er nog die grote opdracht van haar LOVER, stille Robin aan het praten krijgen. Nu we het toch over haar lover hebben zal ik ook gelijk een geheimpje verklappen; ze heeft met hem gezoend terwijl hij dronken was, voor haar is dat een droom, maar het draagt ook veel geheimen met zich mee... Stille Robin aan het praten krijgen doet  ze eigenlijk geheel voor zichzelf, door haar dyslexie heeft ze een hekel aan boeken, door stille Robin aan het praten te krijgen hoeft ze maar 1 boek te lezen in plaats van 2. Ze probeert al gauw met Robin in contact te komen en dat lukt. Langzaam maar zeker begint ze Robot Robin steeds aardiger te vinden. Tot haat door Melvin en Katinka, de twee pestkoppen van de klas, wie Robin verdedigd heeft een groot probleem. Hoe zal dit aflopen... Als je het wilt weten lees het boek dan zelf.

Maren stoffels
Maren stoffels is geboren op 13 januari 1988 in Nederland.
Haar bijnaam is ook wel Maartje
Haar volledige naam is Maren Inne Stoffels.
Vanaf haar 9e is Maren Stoffels al bezig met verhaaltjes schrijven. Pas vanaf haar 15e besloot ze om haar verhaal naar de Uitgeverij Leopold te sturen. De uitgeverij was enthousiast, maar ze was nog iets te jong. 2 jaar later probeerde ze het weer en het lukte, en goed ook. met haar eerste boek Dreadlocks en Lippenstift. Van die reeks zijn er 3 boeken die gaan over de hoofdpersoon Sofie, waarmee ze veel prijzen heeft gewonnen, zoals de prijs van de jonge jury. Maren Stoffels heeft ongeveer 15 boeken uitgebracht, waarvan de meeste prijzen hebben gewonnen. Maren Stoffels schrijft vooral over de realiteit, maar dan in haar eigen draai...

ABC tekst
A; Amber, de hoofdpersoon
B; Bijles krijgt Amber van Thijs
C; camp, Amber gaat op kamp met de klas
D; De douche met spinnen op hun reis naa Engeland
E; Erge bonte avond vol geheimen
F; Fake. Amber faked Robin
G; Geldproblemen
H; Huilen, door de problemen die ze heeft veroorzaakt
I; Irritant vriendje van je BFF
J;Je bent een dief
K; Katinka is de heks van de klas
L; Liegen tegen iedereen die je lief hebt
M; Melvin is een echte pestkop
N; Nee, ik geloof je niet. zegt Ezra als ze Amer beschuldigd
O; Op weg naar Engeland
P; Pestkoppen houden niet op met het pesten van Robin
R; Ruzie met je BFF om niks
S; Schelden doet geen pijn
T; Terug bij het begin
U; Uiten van je gevoelens
V; Voorgevoelens zijn waar
W; We krijgen je nog wel!!
Z; Zorgen zijn voorbij

Geen opmerkingen:

Een reactie posten